czwartek, 7 czerwca 2012

Warzywna "pizza"


Zwykle mam bardzo mało czasu na gotowanie. Jedynie weekendy czasami rozpieszczają mnie pod tym względem. W mojej kuchni dominują jednak potrawy proste i szybkie w przygotowaniu, a przede wszystkim uniwersalne.

Dziś proponuję bardzo wiosenny przepis z moją ulubioną cukinią :-)

Składniki na jedną blaszkę (forma okrągła do pizzy):

2 średnie cukinie lub 3 małe
2 papryki (różne kolory)
1 duża czerwona cebula
250 g pieczarek
1 jogurt naturalny (300ml)
2 jajka
ser żółty starty w ilości dowolnej (może być gotowa mieszanka serów)
łyżka oliwy
ulubione przyprawy (u mnie czosnek, mieszanka do sałatek, pieprz i sól)


Wszystko kroimy: cukinię w talarki (zostawiam skórkę), paprykę w paski, cebulę w kostkę, pieczarki w większe plastry. Dodajemy oliwę i przyprawy i podduszamy na patelni lub w garnku do miękkości (ważne, żeby się nie rozgotowały).

Następnie z jogurtu, jajek i sera robimy sos, którym zalewamy przygotowany farsz. Całość wstawiamy do piekarnika (180 stopni) i pieczemy aż sos się zetnie i przyrumieni (tak ok. 30 minut w zależności od piekarnika).


I nasza warzywna „pizza” gotowa. Można ją jeść na ciepło albo na zimno (np. z bagietką albo z pieczonym filetem z kurczaka). Może być to danie główne lub zwyczajna przekąska.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...