sobota, 6 kwietnia 2013

Puszysta pizza

Uwielbiam pizzę, to moja zguba ;-) ale raz na jakiś czas można sobie pofolgować. Proponuję tym razem pizzę na grubym, ale puszystym spodzie. Mniam :-)


Składniki:

3 szklanki mąki
1/2 kostki świeżych drożdży
1 szklanka ciepłej wody
4 łyżki oliwy
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka płaska soli
boczek pokrojony w drobną kostkę (dowolna ilość, ja miałam 150 g)
kartonik pomidorów krojonych z bazylią i oregano Pudliszki
150 g tartego sera mozzarella (np. 1 opakowanie z Lidla albo Biedronki)

Mąkę przesiewamy do miski, wkruszamy drożdże, dosypujemy cukier, sól, dodajemy oliwę i zalewamy ciepłą wodą. Wyrabiamy gładkie ciasto i odstawiamy na 30 minut, żeby odpoczęło. Po tym czasie wykładamy nim formę, smarujemy masą pomidorową, wysypujemy mozzarellę (jeśli lubicie dużo sera, to trzeba dać 2 opakowania), a na sam wierzch boczek. Odstawiamy na czas nagrzania się piekarnika do 190 stopni. Pieczemy ok. 20-25 minut (zależy od piekarnika).

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Fajniutka. Ale ja niestety wyznaję zasadę - im cieńsze ciasto, tym lepsza pizza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wybieram cienkie ciasto, zwłaszcza odkąd spróbowałam prawdziwej pizzy we Włoszech, ale zamarzyła mi się taka pizza mamina z czasów dzieciństwa :-0 wtedy im była grubsza, tym lepsza :-0

      Usuń
  2. jesteśmy zwolennikami cienkiego ciasta. jednak po nie udanych próbach z cienkim ciastem spróbowaliśmy tego przepisu... i wyszła mega super pizza.. przepis na stałe zawitał w naszym domu.. GORĄCO polecam.. Dawid Talma

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...