czwartek, 17 października 2013

Kurki w sosie śmietanowym

Mój tato jest grzybiarzem. Zawsze mieliśmy w domu mnóstwo grzybów: marynowanych, mrożonych, suszonych (w wielkich słojach na meblach kuchennych dotykały sufitu). Wiele godzin spędzał na krojeniu ich i nawlekaniu na sznurki. Też lubiłam to robić. W domu pachniało więc suszonymi grzybami przez połowę roku ;-) Często mama smażyła grzybki z cebulą na maśle i robiła sos śmietanowy. Pasował do wszystkiego: makaronu, ziemniaków, mięsa, placków ziemniaczanych itp. Dopadła mnie tęsknota za tamtymi smakami. Niestety, moje zapasy grzybów się skończyły, nowych jeszcze nie mam, więc po prostu kupiłam je w sklepie ;-) Polecam kurki w śmietance :-) Pycha.


Przepis własny


Składniki:

200 g kurek
1 cebula
1 łyżka masła
odrobina oleju
150 ml śmietanki (30% lub do sosów, lub Cremafina)
sól
pieprz

Kurki oczyszczamy, drobno kroimy. Cebulę kroimy w drobną kostkę, wrzucamy na tłuszcz (mieszam masło z olejem, bo wtedy się nie pali). Podsmażamy, dorzucamy kurki, solimy, pieprzymy i smażymy ok. 15 minut. Na koniec wlewamy śmietankę, mieszamy i smażymy razem ok. 5 minutek na wolnym ogniu/małej mocy aż lekko zgęstnieje. Podajemy z makaronem. Sosu wystarczy na 4 porcje lub 2 bardzo duże.

Smacznego!

8 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz czasem kilka słów od siebie :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...